در راستاي نوسازي لوازم خانگي؛


طرح عرضه لوازم خانگی با 10 درصد تخفیف بزودی آغاز می‌شود


یزدفردا "سرویس خبر هدفمند کردن یارانه ها :رئیس ستاد تحول صنایع و معادن : طرح 'تامین' از یکشنبه آینده و در راستای نوسازی لوازم خانگی به اجرا گذاشته می شود؛متقاضیان لوازم خانگی و فرش از روز یکشنبه با مراجعه به سایت behinyab.ir می‌توانند از نوع و مدل محصولات معرفی شده آگاه شوند


رئیس ستاد تحول صنایع و معادن گفت: همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، طرح 'تامین' از یکشنبه آینده و در راستای نوسازی لوازم خانگی به اجرا گذاشته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا،سیدرضا فاطمی امین، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن ،افزود: این طرح یکی از فرصت‌های طرح تحول بخش صنعت و معدن است که بزودی فعال می‌شود و براساس آن از یکشنبه آینده 13 کالای صنعتی با 7 الی 10 درصد تخفیف در قالب طرح 'تامین' به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت صنایع و معادن برای اجرای این طرح حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مناسبی برای صنایع مختلف در نظر گرفته، اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند لوازم خانگی کم مصرف و بهینه را با استفاده از تسهیلاتی که دولت به صورت یارانه به حساب افراد واریز می‌کند به صورت اقساطی خریداری کرده و طی مدت زمانی مشخص قیمت کالا را پرداخت کنند.

فاطمی امین سپس گفت: این طرح درپی جهت دادن تقاضا به سمت تولیدات داخلی است ضمن اینکه در این طرح با تولیدکنندگان داخلی مذاکره شده تا محصولات خود را با تخفیفاتی حدود هفت تا 10 درصد به مشتریان عرضه کنند .

وی افزود: ایده این طرح به این گونه است که گروهی از اقلام مورد نیاز خانوار با تخفیف نسبت به قیمت آنها در شهریورماه امسال، عرضه شود.

رئیس ستاد تحول صنایع و معادن ادامه داد: از یکشنبه آینده دو گروه لوازم خانگی و فرش با تخفیفات اعلام شده ارایه می کنند .

فاطمی امین با بیان اینکه نحوه استفاده مردم از طرح تامین به دو صورت نقدی و اقساطی است، گفت: با شش تولیدکننده داخلی نیز توافق نهایی شده تا 13 قلم کالا در 120 مدل را از این طریق در اختیار مشتریان قرار دهند.

وی افزود: متقاضیان لوازم خانگی و فرش از روز یکشنبه با مراجعه به سایت behinyab.ir می‌توانند از نوع و مدل محصولات معرفی شده آگاه شوند.

فاطمی امین ادامه داد: در اجرای طرح تامین، اقلامی مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی، یخچال، یخچال فریزر، فرش ، تلویزیون در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در شیوه اقساطی نیز 2 درصد به صورت پیش قسط و مابقی به صورت کاملا قرض الحسنه و بدون کارمزد در اقساط یک ساله کالا به مشتریان عرضه می شود.

رئیس ستاد تحول صنایع گفت: تضمین بازپرداخت این اقساط با ارائه فرم تضمین شده از بانک صاحب حساب خانوار به بنگاه‌های فروش این کالاها خواهد بود.

رئیس ستاد تحول وزارت صنایع و معادن افزود: بنگاه‌های که در طرح تامین و سیستم بهین یاب محصولات خود با عرضه کنند به نوعی از طرف دولت بازپرداخت اقساط کالاها خود را به صورت تضمین دریافت می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا